IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 12, 2011

Entry ini pasal perempuan

Memandangkan aku perempuan, so aku kira aku layak untuk bercakap pasal topik ini dan perlu diingatkan ini celoteh aku sahaja. Aku ulang lagi sekali! nih hanya coloteh aku sahaja.
 

Sebelum aku nak coloteh panjang..aku bg AMARAN KERAS DULu!
Entry nih sangat panjang! Dan aku ucapkan awal-awal kat korang..
SELAMAT TIDUR SAYANGKU. hahaha


Cite ni peringatan untuk kawan lelaki je, tapi orang pompuan take note ok? :) hehe Jom kita tengok benda-benda yang selama ini menjadi rahsia yang terperam buat orang perempuan. Ini bukan mengumpat, tapi kenyataan. jadi bagi lelaki haruslah fahami hakikat bahawa perempuan itu dot dot dot. 

Salah satu kegemaran orang perempuan ialah salin resepi, fotostat resepi dan hafal resepi. Dan salah satu ketidakgemaran orang perempuan ialah masak ikut resepi! HAHA. Mak aku selalu buat macam nih dan aku terpengaruh mungkin aku dah mewarisi sipat mak aku nih. ngeee ~



PEREMPUAN DAN SHOPPING
Perempuan dan shopping memang tak dapat nak dipisahkan. orang perempuan bila nampak ada jualan besar-besaran, terus dengan semangat wajanya melangkah kaki dan pasang kuda-kuda untuk pergi kat tempat jualan tuh.! Wanita kan pemurah jadi tak heran la diorang bermurah hati tabur duit sana sini dekat shopping complex! ngee~  

Walau sibuk macam mana pon, tetap jugak ada masa untuk komitmen ini. Tapi tapi tapi, kalau nak diikutkan wanita telah diiktiraf sebagai kaum yang paling bijak terutama dalam hal berbelanja. peace! Alhamdulilah. aku tergolong haha jeles la tuh kaum2 laki yang baca blog aku nih? HEHE. Tapi tak semua wanita yang hantu shopping okey.

Memang boleh nampak jelas arr kalau perempuan tak dapat apa yang diorang nak, automatic bermulalah telenovela  tarik muncung empat, lima inci ! ngeee ~~


PEREMPUAN DAN CERMIN

Ok! aku mengaku, sifat nih memang ada dekat aku. Orang perempuan nih akan main belek-belek muka kat cermin sekurang-kurangnya tiga kali sebelum ke nak pergi ke sesuatu tempat, enam kali semasa dah sampai ke sesuatu tempat yang dituju dan tiga kali pulak selepas balik daripada sesuatu tempat. dengan mengambil masa kira-kira setengah jam setiap kali. Ini bererti selama enam jam sehari orang perempuan buat kerja tengok muka sendiri! wowww! pujian harus diberikan kat perempuan! hehe. sebabnya? itu tandanya perempuan selalu besyukur atas ciptaan Tuhan yang sempurna nih :) peace! 



Perempuan memang cekap bab belek muka & pasang make-up tapi! tapi! tapi! dorang x berapa nak cekap  bila nak gunakan cermin kereta untuk parking kereta, drive celah jalan sempit dan lain-lain, haha jangan marah yerr. maaf zahir batin dari saya. :P



PEREMPUAN DAN HATI

Mengikut kajian, dalam sehari sekurang-kurangnya lima enam kali perempuan berkecil hati. cuba bayangkan kalau 7 tahun berterusan, tak ke perempuan akan kehabisan hati! haha. kalau nak cerita pasal "air mata" perempuan pulak, semestinya SENJATA utaman kot. Lelaki? Hmmm. jangan cite ar, laki sebenarnya sengaja main sorok-sorok perasaan sedih diorang. Padahal errghhh dalam hati ada TAMAN oooo HAHA.


 PEREMPUAN DAN KEBERSIHAN

Memang tak dapat dipisahkan. bukan memang! tapi! WAJIB tidak dapat dipisahkan. Sorry to say, Tapi ada jugak perempuan yang pengotor. Perempuan asli akan menitik beratkan semua tuh. Ini hakikat dan tidak perlu dinafikan.


bersyukurlah anda jadi seorang PEREMPUAN. 
Eyhh cop cop cop ada lagi! 
Asik perempuan je kan..  
meh aku jadi adil dan saksama sikit, 
sikit je ye, tak perlu banyak!

 
PERSAMAAN PEREMPUAN DAN LELAKi
Diorang suka baca-baca blog. TAPI ! diorang MALAS NAK COMMENT! hahaha. Nak kata tangan tak dibedung. bedung, tapi ishh ishh. 
Aku memang sengaja perli korang. 
haha bye! :D

11 comments:

cintailmu89 said...

arghhhh..x kire..
pasal perempuan??
nak baca gak..hehe

btw,new hupdate dari cheq..hehe

>>http://cintailmu89.blogspot.com/2011/08/spontaneous-friday.html

Nazifa M.Zali said...

wahh mmg terasa la dgn entry cik mas.
put! terkena kt batang idung.lebih2 lagi 'perempuan dan shopping' :p

Cik Gold said...

suka entry tok.tp ng menalah ho,ompuan ng cpt kecik hati.kdg2 bnda yg x d masok akal pn nak d kecik ati.dh lumrah,perasan ompuan tok halus.sensitif gilak2 :)

pu3mas said...

@iz amboi izz.. gatai noh... hihi btw tq.. lelaki gatai diizin kan membaca.. haha..

pu3mas said...

@Bulan haaa mas dah agak dah.. mesti ifa yang terkena !.. bab2 soping mmg xleh nak di pisah kan tau.. rambang mata di buat nyeee !.. kan?

pu3mas said...

@Cik Gold aok ya la tek cik gold.. ompuan mun xkecik ati nang xsah la.. mun mulut dah muncong ya.. adeh dah xpande nak tolong aii.. haha..

Marzuki (Abg Zuki) said...

Terbaeek...

pu3mas said...

@Marzuki (Abg Zuki) TQ marzuki..

PuanPepel said...

yg last tu aku tak terasa.sekian..haha

pu3mas said...

@cikpepel hihihi mas ckp pasal org lain la.. wakaka... ngee~~

pu3mas said...

@Anishaway haah kn.. stuju sgt !! TQ anis..