IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Sunday, May 22, 2011

wei budak kecik.. kau sedar tak??


Mak selalu cakap, kalau kita dah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. 

Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. 

Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada mulanya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik. Kecualilah jika perhubungan tersebut tak boleh diselamatkan lagi, maka barulah kita mulakan sekali lagi. Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.
Bersyukurlah dengan kasih-sayang yang kau terima pada hari ini, kerana jika kau meninggalkannya, mungkin kasih sayang itu tidak akan kembali seperti sediakala.
Sedarlah wahai insan, kasih sayang Allah itulah yang paling hakiki, jika kau memalingkan dirimu dari kasihnya, maka kamulah serugi-rugi manusia.

pu3 oo pu3, kau buat ape tue?
kau tak pikiQ masa depan kau ka?



p/s: hurm, kalau time time gini duduk sorang, macam macam la yang di pikir.

14 comments:

LeNsA said...

sikpa,mas..ak fhm..lak ak jd slh sorang saksi ok..ak hanya kata SAH jak..hehehe

pu3mas said...

@LeNsA

Thanks krol.. aku tauk kau nang owez phm aku walaupun kau salu nganok aku tetap dlm hati kau ada taman nak??

LeNsA said...

xda tmn la..aish..hahaha..ak sntiasa sokong kau bh,don wori..^^

pu3mas said...

@LeNsA

yahoo.. saya semakin semangt... ok keroll aku terus SAH... hahhaa blh nak nk?

Wan_hazel said...

mena ya mas...walaupun mek tok kurang arif gilak lam hal2 cam ya..p yg dah blalu ya jd kn lah iktibar..kdg2 pa nak drancang kita ya xsmstinya kedak nak dimaok kita..Tuhan tauk gik pa nak dipolah nya,..So pa yg perlu ingat Allah..

pu3mas said...

@Wan_hazel


yah bena kata dirik ya.. TQ wan sebab berik mek semangat lagik n lagik.. yah tok la bes gilak tok wan.. TUHAN maha nengetahui oo.. kita tok selalu jak mok crik yg bgs.. tpi xnampk nok bgs ya la dah ada dpn mata..

Mama Melissa said...

hello kmk ur new follower :)

http://thefininfinity.blogspot.com/

Amni said...

kmk nak madah apa O? kmk tok sik pandey nak bermadah puisi.. eceh... all the best! kmk doakan yang terbaik untuk kitak jak...=)

pu3mas said...

@Mama Melissa


hi mama mel TQ ahh..keep in touch.. blogger srwk juak nak??

pu3mas said...

@Amni

TQ amni.. doakan yg terbaek untuk kmk k... yala mek syg ktk gilak2... hahhahaa

Wan_hazel said...

bukan xnampak mas..cuma kita xlayak jak utk yg bgs ya..semua pun bgs jak..mungkin sikap kita memilih..n sik slah mun kita nak memilih sebb kita mok yg terbaik..sik kan kita maok pilih macam ya jak nak..

pu3mas said...

@Wan_hazel

hmm bena juak kata ktk wan oo.. yup kmk nang memilih.. kmk memilih sebab kmk belajar dri kesilapan lalu.. haha learn from mistake ba.. nak? pengalaman yala polah mek jadi matang n mok yg terbaek jak... INSYA ALLAH

Wan_hazel said...

ahhaha...mestilah mena..saya bah nie..ehehhe...pa pa pun..enjoy dirik lok... famlly firdt..pas ya bok lah kawen..hahaha..kumpul duit beli rumah lok..

pu3mas said...

@Wan_hazel

mak kaseh wan.. (0_o)v