IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Saturday, August 13, 2011

orang kata aku laher dalam perut mak !

 (bukan orang kata... memang betul)

Bila dahaga, Bila lapar, Bila keseorangan
 yang susukan aku, yang suapkan aku, yang sentiasa di sampingku
M A K
 

suke tengok senyuman terukir dekat mak.. love u mak !

 Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Bila bangun tidur, aku cari.... Mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
 


Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
 


Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak 

Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
 


Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
 


Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak

 
  
mak pikiq, bile la anak dara die yang sorang nie nak BUNGA BUNGA CINTA















Bila nak kahwin.. Orang pertama aku akan tunjuk dan rujuk... mak
(nie je yang takde lagi, hahaha

 p/s: sekarang nie aku xberapa nak sihat.. dan orang yang sentiasa dgn aku tetap MAK .. korang jangan lupe doakan aku cepat sembuh k.. TQ :)
 

6 comments:

TADC said...

saya sayang mak saya :D

pu3mas said...

@TADC yeahhh give me 10... sebab mas pon sayang mak mas jugak... sampai bile2..

hani apandi said...

kmk syg mak mek juak!
bagi kmk, mak kmk sgalanya :D

pu3mas said...

@hani apandi yeahh juh hani kita jadi geng... kmk syg mak kmk..

AmirFX said...

WIsh u get well soon supaya mak ktk sentiasa hepi nangga ktk sehat sentiasa...

pu3mas said...

@AmirFX amin.. thanks amir... kmk pun doa kn mcm ya juak... :)