IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 10, 2012

Cinta kan untuk dimiliki.

Di hadapan orang yang kau cintai, segala kata kata yang keluar berasal ikhlas dari perasaan yang sangat mendalam. Orang kata, kira macam dari lubuk segala hati..  Di hadapan orang yang kau suka pula, kata kata yang keluar hanya dari fikiran sahaja, bukannya dari lubuk hati..


Kalau orang yang kau cinta menangis, kau pun akan ikut menangis tanpa sengaja atau tanpa dibuat buat di sisinya.. Kalau orang yang kau suka menangis, kau hanya menghiburkan hati dia yang lara sahaja..

Perasaan cinta yang sebenar bagi aku ialah dimulai dari mata. Sebab tu ada pepatah mengatakan dari mata turunya ke hati. Sedangkan rasa suka pula dimulai dari telinga. Jadi, kalau kau mahu berhenti menyukai seseorang, cukuplah dengan sekadar menutup telinga.

Tapi bila kau cuba menutup mata kau dari orang kau cintai, cinta tu akan berubah terus menjadi air mata dan akan makan masa yang lama untuk buang perasaan itu dari hati. Mungkin memakan masa selamanya.. siapa tahu kan ? Aku tahu.


Tapi selain rasa suka dan rasa cinta, ada satu lagi perasaan yang lagi mendalam. Iaitu rasa SAYANG. rasa yang tidak hilang secepat rasa cinta. Rasa yang sukar untuk berubah. Perasaan yang boleh membuat kita berkorban untuk orang yang kita sayangi. Lebih rela menderita demi melihat kebahagian orang yang kita sayangi.


Cinta ingin memiliki dan dimiliki. Tetapi S A Y A N G hanya ingin melihat orang yang di sayangi bahagia.. walaupun harus merelakan kepergian.. harus meratapi kehilangan.

2 comments:

mangsibersamajabatanku said...

lain benar kata2 cinta itu... mcm frust bercinta jak!

pu3mas said...

@Chenal ehh xdala bang jenal.. kmk neda begerek.. apala..