IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, February 03, 2011

Doa untuk HERO puteri .

Ya Allah ya Tuhanku,

Aku berdoa untuk seseorang, yang akan menjadi sebagian dari hidupku.
Seorang yang sungguh mencintai MU lebih dari segala sesuatu.
Seseorang yang akan meletakkanku pada posisi kedua di hatinya setelah Engkau.
Seseorang yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untuk MU.
Wajah dan daya tarikan fizikal tidaklah penting. 
Yang paling penting adalah sebuah hati yang sungguh mencintai dan haus akan Engkau.
Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa & untuk apa ia hidup, agar hidupnya tidaklah sia-sia.
 
Seseorang yang memiliki hati yang bijak bukan hanya otak yang cerdas.
Seseorang yang tidak hanya mencintaiku tetapi juga menghormati aku.
Seseorang yang tidak hanya memujaku tetapi juga menasihati ketika aku berbuat salah.
Seseorang yang mencintaiku bukan karena kecantikanku tetapi kerana hatiku.
Seseorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam tiap waktu dan situasi.
Seseorang yang membuatku merasa sebagai seorang wanita ketika berada di sebelahnya.
 
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna,
Namun aku meminta seorang yang tidak sempurna, sehingga aku dapat membuatnya sempurna dimataMU.
Seseorang yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya.
Seseorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya.
Seseorang yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya.
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna.

Dan aku juga meminta :
Buatlah aku menjadi seorang wanita yang dapat membuat kekasihku itu bangga dan bahagia.
Berikan aku sebuah hati yang sungguh mencintaiMU, sehingga aku dapat mencintainya dengan cintaMU, bukan mencintainya dengan sekadar cintaku. Berikanlah RohMU yang lembut sehingga kecantikanku datang dariMU bukan dari luar diriku. Berilah aku tanganMU sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya. Berikanlah aku mataMU sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dalam dirinya dan bukan hal buruk saja. Berikan aku mulut MU yang penuh dengan kata-kata kebijaksanaanMU dan pemberi semangat, sehingga aku dapat mendukungnya setiap hari. Berikanlah aku bibir MU dan aku akan tersenyum padanya setiap pagi. Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakaan "betapa besarnya Tuhan itu kerana Engkau telah memberikan kepadaku seseorang yang dapat membuat hidupku menjadi sempurna". Aku mengetahui bahawa Engkau menginginkan kami bertemu pada waktu yang tepat dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang Kau tentukan.

Amin. :)

8 comments:

ahmad endo said...

yodeh nang panjang doa....hehehe....dsk uitm dolok bos

Noor Fatin said...

amin.. sy harap pn mcm tu :)

pu3mas said...

@ahmad endo

aii dah nama doa mestila mok yg terbaek, yala panjang2 kit.. dah doa lom ktk tek???
eh eh ktk, apa dsk ya??? sains komp ka??

pu3mas said...

@NOOR FATIN

AMIN.. thanks fatin. kite doa sama2 k..

Khairul Onggon said...

Nang pjg doa ktk.. Aminnnnnnnnnnnn... :)

pu3mas said...

@wa khairul onggon

hahaa yala tek.. bes glak doa, sampe lupak alu.. amin...

Berto said...

amin amin ya rabbal alamin

pu3mas said...

@Berto
amin amin amin.. Thanks berto... kite doa sama2 k =)