IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Friday, September 24, 2010

Belajarlah mencintai dia Seadanya !!



Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut, walaupun dengan segala kekurangannya, Itu bukan kesempatan, itu adalah pilihan.


Ketika kita memilih bersama dengan seseorang walaupun apapun yang terjadi, itu adalah pilihan. Walaupun ketika kita menyadari bahawa masih banyak orang lain yang lebih menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasanganmu dan tetap memilih untuk mencintainya, itulah pilihan.

Pasangan jiwa memang benar-benar ada. Ada seseorang yang diciptakan hanya untuk kau. Tetapi tetap terpulang pada kau untuk melakukan pilihan apakah kau ingin melakukan sesuatu untuk mendapatkannya, atau tidak.

Kita mungkin kebetulan bertemu pasangan jiwa kita, tetapi mencintai dan tetap bersama pasangan jiwa kita, adalah pilihan yang harus kita lakukan. Kita ada di dunia bukan untuk mencari seseorang yang sempurna untuk dicintai tetapi untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna dengan cara yang sempurna.

Aku suka ayat dekat bawah ni.Copy & paste je.
" aku mencintainya, tanpa melihat kata "sempurna",
aku mencintainya dengan melihat segala kelebihan dan kekurangan yang ia miliki,
aku mencintainya dengan segala kesabaran dan keikhlasan hatiku,
aku mencintainya dengan melihat agamanya, bukan fizikalnya, keluarganya, ataupun materialnya
aku mencintainya dengan sebentuk cinta yang kupunya...
dan... aku mencintainya tanpa melebihi rasa cintaku pada-Nya.. "

pertanyaannya...
apakah dia mencintaiku seperti aku mencintainya?

* berkenan sangat dengan ost Lagenda Budak Setan ni. Aku touching lebih okay bila tengok filem ni. Ye lah, hati nipis kan.


4 comments:

hANySS JonG said...

hai syg!!! at last, dpt juak aku komen..hahaha

pu3mas89 said...

gud2.. aku dah buang semua nok xguna...

Zaer!! said...

mas jiwang mehhh!! haha.gatal campur jiwang= mas gawang!hehe

pu3mas89 said...

byk la zaer.. jiwang skali sekala xpe kan kan kan??