IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 03, 2010

aku pun nak rempit jugak, mane aci !!

gambar ini sememangnya tiada unsur persaudaraan dengan tajuk entry kali ini..
harap maklum !!


Kadang kadang saya terasa geram dengan diri sendiri.Sebab semua kawan kawan dan adik beradik saya gheti menunggang motor,start motor,tekan minyak motor,gheti imbang motor.senang ceghita,reti bawak moto lah.Tapi ,saya soghang je macam sangat tak gheti nak bawak motor.Kalau motor tak gheti,scooter lagi ah tak gheti.Err,bukan scooter lagi senang ke? Niat dekat hati memang nak sangat jadi pandai bawak motor.Sebab nanti boleh pakai seluar rempit yang ketat dekat bawah tu,pastu pakai selipar jepun,pastu pakai baju sendat sendat sampai tersembul isi isi perut,pastu start enjin lalu merempit ! Jangan ye Mas,kalau kau rasa nak merasa tersadai dekat bawah lori dan kayu api neraka,cuba lah.*cewah,amaran keras kepada diri sendiri tu.hehe.


Dulu waktu Form 4, kawan pernah ajak nak ajar bawak motor dekat depan sekolah waktu hari kokorikulum.Memang sangat excited habis.Waktu nak belajar start enjin motor,tiba tiba terdengar macam bapak tengah cakap dekat sebelah telinga 'haaa,naik ah.naik ah.naik ah.ingat,mas takde lesen.apa apa jadi,bapak masuk penjara'.ish,okay fine.aku naik juga.tapi bukan naik motor.tapi naik basikal lepas tu terus blah cabut balik ghumah.

Tapi tu semua waktu darah muda.Biasa lah,time muda muda semua benda nak mencuba kan.Now niat aku nak belajar naik motor tu dah terkubur dah.Lagi lagi bila abang sendiri tak kasi.Tak kasi sebab 1.bahaya 2.kau tu perempuan 3.kau kalau kena eksiden kecik,bukannya reti report polis.tapi kau reti menangis dulu. 4. kalau nak mencuba naik motor,confirm confirm ah motor abang kau cuba.kang kalau apa apa jadi,kemek motor abang.*ceh,motor juga kau utamakan.Tapi serius,now dah tak ada darah muda nak mencuba naik motor.Seram weh !

Aku paling menyampah kalau naik motor dengan Abang aku no 3. AWIE. Memang waktu tu dekat kepala otak aku just ada ayatul kursi ye.Istighfar banyak banyak naik motor dengan mamat tu.Memang waktu naik dengan dia,mulut ni terkumat kamit dah.Dia bawak macaaaaaaam angin kau tahu.Memang sepanjang naik motor dengan dia,mata ni memang tak berani nak pandang tepi sebelah atas bawah.pandang depan sambil tutup mata.Kalau dah tension sangat,aku akan jerit 'WOOII,AKU TAK KAWEN LAGI AH.BAWAK SELOW LAH DER !' Tapi tapi aku suka naik dengan AWIE sebab dia yang tolong sarungkan helmet dekat aku.Wee.Lepas tu aku tak suka naik motor ialah apabila time nak pakai helmet tu.Dah lah kepala aku ada sanggul.Kemudian bila nak pakai helmet tu,mesti tak muat sebab sanggul rambut kacau.Jadi,tpaksa buka selendang balik dan kemek kan sanggul.Jadi,kepala akan nampak seperti telor.Lepastu kalau pakai tudung,confirm confirm bila dah buka helmet tu,tudung akan ada macam rupa lempeng pisang.Lepastu terpaksa duduk dekat tandas berjam jam sebab nak kembalikan rupa asal tudung.Namun,usaha tetap gagal.Cis.

Aku paling suka naik motor dengan bapak aku.Sebab bapak saya sangat mendengar kata.Bila saya kata selow,maka beliau pun akan bawa dengan lebih selow.Kemudian bila saya suruh laju banyak.Maka beliau akan laju sikit.Yeah,saya suka bapak saya.Lagi best bila tengah naik motor apabila dapat peluk perut buncit bapak saya.Aw,comel gila.Lepastu saya suka baringkan kepala saya dekat belakang bapak saya dan saya akan dengar dengungan suara bapak saya melalui belakang badan bapak saya.Saya suka.Kemudian saya suka bau baju bapak saya.Bau ciri ciri kebapaan.Cewah.Kemudian kalau naik motor dengan bapak,bapak mesti suka singgah kedai tepi jalan beli air tebu atau air kelapa.Sedap!

Tapi korang tahu tak orang yang bermotosikal ni sangat tinggi risikonya untuk mendapat kemalangan.Tu yang risau tu.Aku kadang kadang pelik dengan manusia yang menunggang tanpa helmet.Korang tahu tak,bila korang tak pakai helmet,itu dikira salah satu langkah untuk korang cepat mati.Tahu tak? Ha,kalau nak mati sangat,try lah bawa motor tak payah pakai helmet lepastu bawa laju laju,hentam tembok.Ish.Bahaya lah.Ingatlah orang yang tersayang waktu bawa motor tu.Kalau dah lambat pergi kerja or kelas tu,tak payah nak speed laju laju lah bro.Bawak lek lek sudah.Salah korang juga,siapa suruh bangun lambat kan.Aku pernah nampak satu kemalangan depan kepala aku sendiri.Motosikal masuk bawah lori.Meninggal :( Sangat sebak okay.Aku terbayang,macam mana situasi orang kesayangan si mati bila dapat tahu berita macam tu? Perasaan yang aku sendiri taktahu macam mana nak diungkapkan.

Aku pernah nampak juga sorang lelaki ni menunggan motosikal dekat tengah tengah banyak kenderaan.Yang buat aku panas hati ialah dah lah menunggang tak pakai helmet,lepastu satu tangan tu pegang seorang bayi.Tangan kanan handle motor.Tangan kiri pegang baby.Hey,apaa ni? Bahaya kau tahu tak.Kau ingat senang ke mak baby ni nak lahirkan baby ni.Separuh mati tahu tak.Lepas tu boleh pula kau pegang baby tu macam tu.Ish,apa nak jadi lah dengan dunia sekarang ni.Nak kata tak ada akal,tak boleh juga.Sebab Allah swt kurniakan semua manusia satu otak dan akal fikiran.

Apa korang fikir bila tak pakai helmet lepastu bawa moto lelaju tu kira bajet macho/cantik ah eh? Kepala otak hang.Ingatlah orang yang tersayang.

Faktor pemandu jalan raya yang lain seperti pemandu kereta,pemandu lori,pemandu bas yang tak prihatin dan tak berwaspada juga faktor utama mendorong kepada kemalangan para motosikal.Jadi,mari sama sama menjalankan tanggungjawab kita sesama manusia di atas jalan raya.

Haih,tu pasal lah aku dah tak berkenan naik motor ni.Aku just berkenan naik motor dengan orang yang reti sayang nyawa je.Memang lah ajal maut semua di tangan Allah swt.Tapi kita sebagai tuan punya badan,hargai lah nyawa yang Allah swt kasi ni.Kalau rasa pahala tu kurang lagi,mari sama sama hargai nyawa dan teruskan beribadat.


Peace ^_^V



MySpace

16 comments:

PuanPepel said...

merempit best ooooooo...miahaha

pu3mas said...

miera rempit mmg bes.. jom rempit sama nak??? hihihi

Anep™ said...

ohoho..bhye jd minah rempit nie..hak3

pu3mas said...

ala nip... kite baru nak tes... xkan kejap pun xleh kot !! =(

mira_nas said...

mai dtg rempit depan rumah
jalan straight macam highway~~
serius nih,,

hANySS JonG said...

nasihat ikhlas: berhati2 di jalan raya..hahahahah

Wan_hazel said...

hahhaa..lak mek ajar ktk ooo.jadi minah empit..mok x???hehehe..mun x pun ktk pakey helmet n naik basikal...brangan lah kdak net moto..hahaha

Amni said...

abang saya tak bagi nek motor walaupon de dua motor orang tak guna kat umah.. huhu... sangat bahaya... dia pon jarang pakai motor sebab pernah eksiden...

pu3mas said...

mira, yeke? ok2.. t kite lumba sama2 k.. tue pun kalau mas ade keberanian la ye.. hahahha

pu3mas said...

nis, ku tauk ko pun sama kedak aku juak nak.. takut nait motosikal.. hahha kesian nya org kedak kita oo.. sebab xdpt nak rasa nikmat nya mbak motosikal.. =)

pu3mas said...

pakcik, ktk mok ajar kmk ka? ok2.. tapi boh k helmet ahh.. lak sanggul mek tecabut.. hahaha.. ktk da lesen moto x?

pu3mas said...

amni aii boh diguna moto nok org xpake g ya ahh... bahaya ya.. mun mok rempit juak pake moto baru oo.. bok bes.. so kira nasib kita serupa la nak? tol x?

Wan_hazel said...

nenek..mek dah full lesen dah nenek...moto n kreta dah ada..nak ambik lori gik..hehehe

MaTSuMoTo said...

mas.. pa nama lagu rah blog awk tok? best da jak.. sapa nyanyi?

pu3mas said...

wan kmk dah da lesen lori.. basikal jak mek xda.. ktk ada x lesen basikal?

pu3mas said...

ain.. auk saya pun suka lagu tok.. bes ooo group brainStewz mbak lagu tok... tajuk nya twinkle away.. carik awak.. bes ehh..