IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, August 19, 2010

mamat kedekut senyuman !

Bertemu dengan dia tanpa dirancang dan tanpa mengetahui. tapi dia sudah merancang. senyum*

Sama kelas dengan dia. Saya duduk di hadapan sekali. Dan dia duduk di belakang sekali. Pandangan pertama, saya takut pandang mata dia. Kerana perkara pertama yang saya nilai bila memandang dia ialah ' gulp, gerunnya tengok dia. garang semacam.' Dengan badannya yang sasa, ketinggiannya lagi. Dengan rambut pacak pacak nya yang kacak itu. Bila dalam kelas, dia langsung tidak pernah memberikan satu senyuman yang mungkin ikhlas atau tidak kepada saya. Bila saya berikan dia senyuman sebagai kawan sekelas, dia tidak membalas senyuman saya. Aihhhh, maluuuuuuuunye ! Tapi kenapa bila dengan orang orang lain, boleh pula dia gelak ketawa? Okay, start dari situ saya mula aim dia 'Mamat Kedekut dengan Senyuman !'.Tak suka diaaa =.="

Tapi, saya takkan lupa saat itu. Saat di mana 'Mamat Kedekut dengan Senyuman! ' itu menegur saya di dalam kelas. Terkejuuuut !. Hari dimana kelas saya mendapat baju kelas yang sudah ditempah.  Entah macam mana saya dapat size XS. Maka akan jadi sangat sangat fit bila dipakai. Saya hanya meletakkan baju tersebut di atas meja sambil membuat muka yang sangat kecewa sebab tak dapat saiz yang tepat. Lagi lagi bila baju tu tak boleh ditukar lagi :(( Tiba tiba dia datang ke meja saya dan terus meletakkan baju ber saiz M di atas meja saya dan mengambil baju saya yang ber saiz S tu.Saya blurrr ! Kemudian, dia terus berkata 'Itu untuk awak.Awak tak elok pakai baju yang fit fit. Nanti senang nampak benda yang tak patut dilihat'. Muka dia sangat serius! Serius sangat ! Okay, lidah saya kelu. Bukan sebab apa, sebab saya takut tengok pandangan tajam dia tu dan ucapan dia itu. Dia terus pergi macam tu je. Tak sempat nak cakap terima kasih dekat dia. Ish. Lepastu saya dok senyum sorang sorang. hihi. Baik juga eh mamat ni.

Oleh kerana saya takut nak tegur dia yang serius tu, maka saya pun mengambil sticker note berwarna pink , lalu saya menulis 'Terima Kasih untuk baju tadi' (dalam note tu, saya sempat lukis beberapa kuntum bunga. saje nak kasi sticker note tu berseri seri. hehe) dan saya tampalkan note tersebut di tempat duduk dia tu. (saya buat ni time rehat okay. hehe). Keesokannya, selepas saya bersenam, saya terus masuk dalam kelas dengan keadaan yang sangat letih. Tiba tiba pandangan saya tertumpu pada sebotol air mineral yang belum dibuka di atas meja saya dan terdapat sticker note ditampalkan di atas penutup botol tersebut. dan saya macam 'EHH, itu macam sticker note yang saya kasi dekat mamat tu jeee'. Memang betul pun ! Tapi yang lainnya dalam sticker note itu ialah, ada balasan dari si dia tu. Dia membalas ucapan saya dia atas kertas yang sama saya berikan pada dia. Tapi yang paling saya suka ialah, ada lambang simbol senyum dilukis di bawah note tu. hehehe. Dapat tengok simbol senyum yang dilukis dari dia pun dah kira okay dah.hehe.

Hehe, ini sahaja cerita detik detik permulaan saya dan dia yang ingin saya kongsikan dengan korang semua. hihi.  Kalau nak cerita dari A sampai Z, sampai ke minggu depan tak habis.

p/s : ini sebuah cerita zaman dahulu. tiba tiba aku teringat. tapi KEKANDA aku macam mana.. 

 MySpace                                                                      

8 comments:

Zaer!! said...

wah!! muke laki 2 ade garang macam singe ke??macam harimau laut?hehehe..

maybe die 2 mood xbaik kot mas..meh nk senyum!! SAY CHEESE!!!..;-)

ice choco said...

suka gilakk..~~:)

labulabi said...

yahhh.skali nya senyum sampe ari tok kitak ingat.hahaha.sebab senyum nya mahal nak!!

pu3mas said...

zaer.. ade2... bengis sangat2... hahaha..

pu3mas said...

ice choco.. makceh ahh..

pu3mas said...

labu labi.. auk ya la tek.. tba2 mek teringat aii.. p nang mahal la senyuman nya..

CIK TOM said...

sweet jgk tue..maybe dia minat pu3 x?/hehe

pu3mas said...

minat??? hihihi xkot.. kwn je LA..