IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 17, 2010

Tangan saya lemah longlai menekan papan kekunci ini kerna aura menulis saya sudah kene curi .



Dah dekat sejam lebih dah, saya asyik termenung depan skrin ni ha, asyik tulis padam tulis padam and tulis padam.. tue jela yang saya mampu lakukan dari tadi.. hmm jarum jam semakin laju berputar, tapi apa yang saya buat satu pun tidak menjadi.. hmm kenapa kau mas? kau sihat ke sayang? 

okey. sekarang nie saya tekat n berazam penuh tawadhuk yang saya tidak akan memadam lagi apa yang saya sudah taip ini tidak kira apa pun yang terjadi... hahha... fullstop.

Kepada kaum Adam di luar sana, nak nak share pasal satu artikal. jangan lah ambil serius sangat pasal artikel ni walaupun ada sesetengah point dalam artikel ni sangat kena pada batang hidung anda. hehe. Peace !
wow mengoda gile jelingan die.. wink wink wink !!
· 99.9% lelaki amat pandai masak kari. tapi maggi kari saja la.
·  Lelaki kadang kadang memang suka memasak….tapi amat malas nak basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk.
·  Apabila lelaki memasak umpama sedang bertukang umah. bukan main bising lagi.
·  Adalah kebiasaan lelaki memasak tanpa memakai baju. pastu, sambil hisap rokok pulak…
·  Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin.
·  Jika seorang lelaki yg rajin memasak, anda akan dapati gas masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna api yg kuat cepat sikit masak.
· Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang tersendiri.
·  Dan lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak oleh seorang lelaki. tetapi peng’komplen’ nombor satu jika makanan itu di masak oleh wanita.
Antara sebab sebab lelaki memasak:
·  Malas nak pegi kedai
·  Hampir hampir pokai
·  Nak menghabiskan stock makanan yang dah nak expired
·  Mental theraphy
·  Konon konon nak practice…nanti buleh amik hati pasangan
·  Buang tebiat…

( Artikel ini aku dapat dari satu laman web. So,nak share lah sekali dengan korang semua. Nak link web tersebut sebab aku rasa web tu agak baik artikel artikel yang di post kan.Tapi malangya, aku dah terdelete semua history dalam laptop aku )

Tapi kalau aku la kan,aku nak lah cari lelaki yang pandai memasak. Boleh lah mengeratkan silaturrahim sambil sambil masak di dapur tu. Pastu nanti takda lah aku bosan dok dapur masak sesorang. At least ada la juga teman berbicara. Kalau tak reti masak juga, aku nak cari laki yang boleh tolong clean and clear kan segala mangkuk mangkuk periuk belanga yang aku dah guna bila masak tadi. Jangan pandai dok nganga mulot makan je. Baru lah fair :P

Tapi aku respect tinggi gila pada lelaki yang tak pandai masak, tetapi bekerja keras juga dalam membuatkan masakan nya menjadi sangat sedap walaupun bila kita makan, kita akan rasa macam lebih rela minum air kunyit berbaldi baldi. Ye lah, at least masak lah juga dari sesetengah kaum hawa yang dah lah tak reti masak, lepas tu pemalas pula nak kemas rumah. Macam dalam keluarga aku, yang paling suka pergi dapur and masak masak semua, terletak pada kaum Adam. Bukan aku nak cakap kaum Hawa dalam keluarga malas masak, cuma kaum Adam dalam keluarga aku lebih suka menceburkan diri dalam bidang masak dan mencipta resipi resipi yang baru berbanding kaum Hawa. Macam bapak aku, kalau boleh malam malam mesti nak masak. Tak kisah la masak telur goreng je ke. Apa ke. Tapi mesti kena masak malam malam. Bertuah Puan Habsah Dubi dapat lelaki seperti Encik Iskandar Mat. Dan bertuah Encik Iskandar Mat sebab dapat Puan Habsah sebab tidak pernah complain masakan yang dibuat oleh Encik Iskandar.

Walaupun begitu, chef chef terkemuka dunia masih terdiri daripada kaum lelaki. Macam yang kita kenal, Chef Wan tu.

Kenapa ek ?

MySpace                                                          

5 comments:

Afiq Bukhari said...

erkk afiq xtergolong lgsg taw dalam tu ;p

pu3mas said...

hahaha dan2 plak die xtergolong kan ?? hhahhhaa magi pun x ke?

CIK TOM said...

cik tom sokong 100% info pasal laki tue...gugugu...

CIK TOM said...

cik tom sokong 100% info pasal laki tue...gugugu...

pu3mas said...

OK CIK TOM.. give me 10.