IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Thursday, January 20, 2011

Takdir ALLAH memang INDAH.

Takdir Allah itu indah. Selalu indah even kita perlu menangis, bahkan mati sekalipun. Tapi percayalah apa yang telah Allah gariskan buat kita, itulah yang terbaik.

Allah tak pernah menjerumuskan hamba Nya ke dalam lumpur. Allah tak pernah mahu hamba Nya jatuh ke neraka. Allah tak pernah mahu hamba Nya mati dalam keadaan hina. Even kita pernah berada dalam titik terendah sekalipun dalam hidup kita, Allah tak pernah mahu kita seperti itu. Allah menulis takdir kita jauh sebelum kita tercipta. Selebihnya kita yang memilih nak jadi apa. Nak jadi makhluk apa. Nak jadi makhluk yang beriman atau bukan. yang takwa atau bukan. yang baik atau bukan. yang nak masuk surga atau neraka. semua pilihan kita. Apa yang kita pilih, itulah yang kita jadi.

Allah tak pernah mahu banyak hamba Nya masuk neraka. Allah pasti ingin semua hamba Nya jadi penghuni syurga firdausi. Tapi kembali lagi pada diri kita ,jalan yang kita pilih, tempat yang kita pilih, itu semua yang menentukan arah hidup dan tempat kita kembali nanti....

Dan sebab itu lah takdir Allah selalu indah. Mungkin dulu kita pernah berada dalam titik terendah, tercorot, terburuk, bahkan mungkin terhina dalam hidup kita. Tapi cuba lihat apa yang telah Allah gariskan kepada kita sekarang. indah sekali kan ????

Semua memerlukan perjuangan. Termasuk dalam mempertahankan janji kita. Biarlah kita dipisahkan dan dijauhkan untuk sementara waktu. (bukankah kalau jauh waktu terasa semakin cepat berlalu???) Tapi aku yakin, itulah jalan untuk menguji apakah kita sesuai diantara satu sama lain.

Apa yang telah kau ajarkan padaku takkan pernah aku lupakan. Apa yang telah kau berikan padaku takkan pernah aku buang. Rasa yang telah kau berikan padaku akan aku bawa sampai mati. Janji yang pernah kita ucapkan akan kubawa sampai mati... 

kecuali Allah punya kehendak yang lain..

okey gambar kat atas semamangnye takde kaitan dengan entry.
tapi aku rindu mereka sangat sangat .



5 comments:

Anonymous said...

I love iniblogpu3mas89.blogspot.com! Here I always find a lot of helpful information for myself. Thanks you for your work.
Webmaster of http://loveepicentre.com and http://movieszone.eu
Best regards

Zaer!! said...

Wahhh!! Omey la u dalam pic.heheh.Ape2 pon,semua takdir yang kite lalui bergantung pada kehendakNya.Amin


Psst-Nak curik gamba ni! yeah!

pu3mas89 said...

@Zaer!!

eh eh tue dlm pic aje la.. kalau live xcomey pon.. haha btw kita perlu yakin dengan kehendak yang ESA tau.


p/s: oo curik ek, report kat mak ! baru tau .

shahjiehan said...

sungguh benar bagai di kata!! SJ setuju!!

pu3mas89 said...

TQ SJ ~~