IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, June 20, 2010

hari pertama



Assalamualaikum semua, uol buat ape ek? aku tengah kebosanan amat nie.. yela arini ari pertama aku dok rumah sorang2.. pagi tadi aku dan abang aku siap berkampung lagi dekat apot kuching.. pukul 4 pagi wei, time tue mesti korang semua tengah tido kan.. hmm aku tahu sangat.. hahaha, yela korang semua nya muka tido pun, hahaha.. jadi hari ni aku nak kongsi sedikit sebanyak perkara yang aku buat arini...


1st sekali, aku nak bagitau, memang bosan kan dok sorang? ee memang tidak seronok sungguh... yela, mak n bapa aku pergi jakarta, aku kne tinggal sorang2 dekat rumah.. abang aku ada gak kat kuching ni, tapi die duk rumah sendiri, nun di hujung sana, jauh dari rumah aku.. mesti ade antara korang yang kata, ala nape xduk je rumah abg, xla aku sorang2.. hmm meh cni aku jawab untuk uol k.. mcm nie, mak n bapa aku dah pesan, duduk rumah, jangan sesekali tinggal kan rumah dalam satu masa yang agak lama, yela rumah aku kawasan kampung je kot, mane la ade pakguard o makguard, jadi xde siapa la nak tengok2 kan rumah aku.. rumah aku nie nama je duduk kat kampung, tapi jiran sebelah menyebelah aku suma sibuk.. kesian kteorg.. hahhaa


ehh aku bukan nak cerita pasal jiran aku ye, aku nak story pasal lain la.. ish2 korang nie, ske nye melalut kan.. hahahha...ok2 sambung stori balik k, ok disebabkan mak n bapa ku punye flight pukul 6 pagi, tu la sebab aku n family aku gerak dri rumah pukul 4.. dari semalam aku xtdo lagi nie snanya, yela after aku dapat tau result upu semalam, aku terus wat solat istikarah.. aku minta petunjuk sikit, mana lah tau TUHAN boleh mudahkan urusan aku... aku solat sunat pukul 2 lebih, pastu dah xleh tido, aku nangis je wei.. aku pun xtau kenapa.. pastu pukul 4 mcm tue terus pergi apot...


sebenarnya, apot n rumah aku xla jauh pun, tapikteorg saje je gerak awal, sebab bapa aku nak jemaah kat apot, takot plak subuh tertinggal.. so sampai je kat apot, aku tengok kat apot perghh ramai gile org.. plek jugak aku, yela awal2 pagi mcm nie pun flight sume penuh ke?? hahaha bagus2.. caya la..pastue aku n abg aku terus keluarkan beg2 mak n bapa aku dri kereta ke troly, siyes wei, beg mak aku byk gile... al maklumla org nak ke jakarta 10 ari.. hmm sedih aku... duk rumah sorang2.. hua... mesti aku rindu dengan mak aku wei, dah la aku selalu gaduh dengan mak aku, mak I LOVE YOU..




after bapa aku check in sume, kteorg terus pergi surau, duduk citu sampai azan subuh.. after masuk je azan subuh, kteorg solat jemaah sama2 kat apot tue, nie la pertama kali aku solat jemaah kat apot tue.. alhamdulillah... pastue kteorg buat solat hajad sekali, bapa aku yang imam kiteorg..yela minta2 perjalann bapa aku ke jakarta nanti xde masalah.. AMIN..


time pukul 6 pagi, mak aku naik flight n aku pun balik rumah, tapi aku xbalik umah aku nie, abang aku bawa aku ekot die pergi rumah die, so aku ekot jela.. sampai je aku kat sane, aku tdo wei, siyes  aku ngantok sgt2.. dlm pukul 7.45 mcm tue hp aku berbunyi... tapi aku siap xangkat g wei.. hahaa, tengah mamai la kata kan..


tdo punye  tdo, ale2 aku sedar pukul 10.48 pagi... hahaha abang aku xkejutkan aku lagi, malu nye aku wei.. kalau kat umah sendiri xla malu sgt, nie kat umah org kot.. ish2 ko mas... mmg xmalu sungguh.. sedar2 je aku tgk la hp aku, sape la yg nak mengganggu mimpi2 indah aku kan..hahaha, skali tengok, mak aku da.. hihi, gelabah aku, nie kalau aku kol die balik nie mesti aku kne sound punye.. yela anak dara bangun lambat la kata kan...hahahhaa.. ok2, sebelum jam makin lewat, aku terus dial no mak aku... borak panjang gak la.. cet baru brapa jam je kot.. hahahhaa...





nie pulak anak buah aku, sebok gak nak bergayut dgn aku.. hahahahha.... dah lama gak la kteorg borak. dlm masa tengah ari tue kteorg kemas mandi siap2, pastue terus keluar shopping.. hahhaa mak kan dah bg duit, hahaa.. gile wei kerja aku n abg aku.. mcm2 la beli.. pastue dah penat baru balik umah... tdo lagi.. mana la x buncit.. hahaha... kesian2..


dah sampai kat umah, aku kemas rumah pulak, kemas dapur, tapi xselerak pon, aku saje je nak kemas kemas, yang selerak nye bilik aku.. tapi mood nak kemas tue belum sampai lagi.. ingt nak kemas esok la.. hahahaha AMIN..


k lah uol., aku ngantok lagi la, jadi ari ni sampai cnie je k.. esok aku cerita pulak laporan hari ke 2, INSYA ALLAH.. tata tt 22 semua.. SALAM....







MySpace                                                          

No comments: