IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, June 24, 2010

perpisahan itu





"Semua Akan Terasa Berharga Setelah Berpisah " 



Kerana cintaku dan kasihku
Airmataku jatuh berlinang..mengalir
Kerana setia terhadapmu
Telah dibuang ketepi
Kerana janjimu dan sumpahmu
Airmata ku jatuh berlinang ..mengalir
Kerana itulah peganganku
Telah dilupa segalanya
Kecewa..terkilan aku..
Berpisah jua...
Berpisah jua...


terasa sangat simple untuk di ucapkan dan di dengar, akan tetapi 1 kalimat ini sebenarnya sangat mempunyai makna yang sangat mendalam, apalagi kalau kalimat di atas pernah di rasakan sendiri… kalimat ini mungkin juga akan jadi pertanyaan, mengapa semua akan terasa berharga setelah berpisah…???? tanpa disadari sebenarnya semua hal dan apapun itu memang akan terasa sangat berharga setelah berpisah atau setelah semuanya sudah tidak ada lagi di depan mata kita, di sekitar kita, di keliling kita… dan mengapa semua itu menjadi sangat berharga…??

setelah semuanya berpisah yang kebanyakan terpikir oleh kita hanyalah bila..? dan dimana…? semua itu akan dapat kita rasakan kembali. keinginan kita yang menginginkan untuk mengulangi apa yang sudah pernah kita rasakan itu dulu lah yang membuatnya menjadi sebuah kenangan dan hal itu terasa berharga karena kita sendiri tidak tau bila dan dimana semua itu akan terjadi lagi.. dan apakah akan..?? semua itu terjadi lagi….!!!

mungkin juga masih terlalu rumit untuk di pahami lebih dalam … akan tetapi mungkin ini bisa membuat sedikit mengerti bahwa pentingnya sebuah “perpisahan” walau itu bukanlah kata yang indah untuk di ucapkan dan untuk di dengar akan tetapi sebenarnya kata ini lah yang akan membuat semuanya terasa sangat berharga… tanpa adanya 1 kata kata ini, mungkin kenangan juga tidak akan dapat kita rasakan. 

Memang banyak yang sangat tidak menyukai dengan adanya pertemuan karena di setiap pertemuan hujung jalannya adalah perpisahan… sebenarnya pertemuan itu lah yang memulakan sebuah kenangan dan pertemuan itulah merupakan awal dari sesuatu yang berharga… karena dari pertemuan itu nantinya akan timbul sesuatu yang mungkin berharga akan selalu kita ingat dan semua itu baru akan terasa berharga dan akan menjadi kenangan setelah adanya perpisahan…

pernah kan uol bertemu dengan seseorang ntah seseorang yang mana dengan pertemuan itu membuat sangat² dekat dan dengan pertemuan itu nantinya menjadikan seorang teman, sahabat, bahkan mungkin awek o balak…. dari pertemuan itu apa saja yang sudah uol lalui bersama… tanpa uolsedari uol telah membuat sesuatu yang sangat berharga buat orang tersebut dan orang tersebut juga telah berbuat sesuatu yang sangat berharga buat uol… dan apa yang uol rasakan setelah kalian berpisah dengan orang tersebut…? 

aku tidak tau betapa berharganya dulu ketika kita masih bersama dan semua itu baru aku sadari setelah kita berpisah untuk selamanya…  buat kawan² ku sekarang ntah dimana… perpisahan ini membuat suatu kenangan yang sangat berharga buat aku…. dan 1 harapan aku buat sahabat2 ku yang jauh dan masih di beri kesempatan hidup oleh yang Maha Kuasa, agar kita dapat bertemu lagi….. 




mungkin untuk yang terakhir kali…..






MySpace                                                          

2 comments:

hANySS JonG said...

besabala...sesungguhnya sahabat yg sejati itu..jauh manapun terpisah..ikatan nya ttp kukuh dihati....
yg penting dlm hati nak???=))

pu3mas said...

baeklah tuan puteri lindungan bulan.. lindungilah saya selalu ya..
wink !!