IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Monday, July 26, 2010

Alhamdulillah aku insan terpilih.

opss pose kejap !!

Alhamdulillah syukur sangat2, awal2 pagi tadi after bangun tido lebih kurang pukul 9 pagi (kantoi bangun lewat!) aku dapat panggilan daripada pihak DEWAN BANDARAYA KUCHING UTARA (DBKU). mula2 aku ingat aku mimpi, yela tengah mamai2, tiba2 ade suara merdu bercakap dengan aku di talian.. suruh aku datang ofis die ambik surat tawaran kerja..ish betul ke nie? untuk mendapat kan kepastian, mane xnye aku g tempeleng kepala hotaq aku nie semata2 nak pasti kan aku di alam realiti atau fantasi. perghh sakit gile !! ok memang betul ini bukan cobaan ini betul2 ~~ suara pagi aku yang MACHO ala2 manja tahap gaban tanpa segan silu terus terkeluar " Alhamdulillah !! " opss mesti hakaQ tue tau aku baru bangun, sebab dengar suara pun dah tau la kan.. mak aii malu gile ~~ xpe2 aku buat bodoh je.. bukan die kenal aku pon kan .

*tarik nafas.
Okay, saya patut gembira, Hooray. terus berlari anak n mencari mak. aku peluk mak aku erat2 n aku cakap.. aku dapat kerja.. huh aku xkira.. walaupun air liur basi masih lagi bermaharajalela di tepi2 mulut ku.. tapi aku tetap nak peluk mak aku jugak. Alhamdulillah kerana rezeki yang diberikan. Dan saya bersemangat untuk menerima tawaran yang diberikan.
Awak ingat senang ke nak dapat kerja kerajaan? Awak sebenarnya antara orang yang dipilih untuk terpilih. Awak patut terima, bukan tolak. Awak kata tempat kerja jauh dari kampung awak, eh, tolong ketepikan soal itu. Ini sebenarnya soal masa depan awak, tahu tak! Awak kena kuatlah. Saya cakap benda betul, saya orang lama, saya tahu lah. Banyak faedah yang awak akan dpat nanti. Percayalah. Jangan tolak tawaran kerja, TERIMA saja.

*tarik nafas lagi
Baiklah, ini untuk masa depan saya. Saya TERIMA TAWARAN SELAKU PENOLONG PEGAWAI KESIHATAN PERSEKITARAN..

sayalah pegawai kesihatan ANDA !!

p/s: aku xsabar nak melangkah ke alam kerja.. isnin nie aku melapor diri.. macam2 perasaan dekat kepala aku nie.. YA ALLAH permudahkan lah urusan aku..


MySpace

2 comments:

labulabi said...

selepas tok xlah kitak dapat aktif dalm blog.hahaha.mala jak kayo2 di kpg sekitar kuching ya.selamat bekerja dengan penuh dedikasi.ingat pesanan tok k"saya yang menurut perintah" dan "berkhidmat untuk negara".

pu3mas89 said...

ya la tek.. terpaksa la kmk curi2 nak on9 4 update blog tok kelak.. hahhaa...

ok saya yang menurut perintah berkhidmat untuk negara.. wakakaka..