IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Monday, July 19, 2010

Takdir mu terlalu indah. Sungguh indah.


best kan jadi budak kecik.. xpayah nak pike masalah, dalam kepala asyik main main dan main..


Awak, awak tahu tak... Takdir Allah itu indah. Selalu indah even kita perlu menangis,bahkan mati sekalipun. Tapi percayalah apa yang telah Allah gariskan buat kita, itulah yang terbaik.

Allah tak pernah menjerumuskan hamba Nya ke dalam lumpur.Allah tak pernah mahu hamba Nya jatuh ke neraka.Allah tak pernah mahu hamba Nya mati dalam keadaan hina.Even kita pernah berada dalam titik terendah sekalipun dalam hidup kita, Allah tak pernah mahu kita seperti itu.Allah menulis takdir kita jauh sebelum kita tercipta.Selebihnya kita yang memilih nak jadi apa.Nak jadi makhluk apa.Nak jadi makhluk yang beriman atau bukan.yang takwa atau bukan.yang baik atau bukan.yang nak masuk surga atau neraka.semua pilihan kita.Apa yang kita pilih,itu lah yang kita jadi.

Allah tak pernah mahu banyak hamba Nya masuk neraka.Allah pasti ingin semua hamba Nya jadi penghuni syurga firdausi.Tapi kembali lagi pada diri kita,jalan yang kita pilih, tempat yang kita pilih, itu semua yang menentukan arah hidup dan tempat kita kembali nanti....

Dan sebab itu lah takdir Allah selalu indah.Mungkin dulu kita pernah berada dalam titik terendah,tercorot,terburuk,bahkan mungkin terhina dalam hidup kita.Tapi cuba lihat apa yang telah Allah gariskan kepada kita sekarang.indah sekali kan ????

Semua memerlukan perjuangan.Termasuk dalam mempertahankan janji kita.Biarlah kita dipisahkan dan dijauhkan untuk sementara waktu.(bukankah kalau jauh waktu terasa semakin cepat berlalu???) Tapi aku yakin, itulah jalan untuk menguji apakah kita sesuai diantara satu sama lain.
Apa yang telah kau ajarkan padaku takkan pernah aku lupakan.Apa yang telah kau berikan padaku takkan pernah aku buang.Rasa yang telah kau berikan padaku akan aku bawa sampai mati.Janji yang pernah kita ucapkan akan kubawa sampai mati...

kecuali Allah punya kehendak yang lain..

you could be the one I'll always love
-muse-

pegang pada janji itu.

aku cinta kau saat ini,esok dan seterusnya..
i'll wait..






MySpace

8 comments:

Wan_hazel said...

hehhee..jiwang jiwang...

tol ta ktk ya...semua ya dah ketentuan...camnie pun kita berusaha nak kekalkan apa yg kita ada mun dah takdir kita kedak ya kta tpaksa redha jak...nie pat kita nak nyalah org len nak??/

so yg pnting kita bepegang pada janji jak..doa ya pnting semua yg terjdi kat kita semua nya ujian n ada hikmah semua ya..

mun jak kita tok dapat nak ngukur jlan hidup kita..mesti kita xmok nak derita,,tapi kita manusia nak..xpat lari dari semua ya..namun hidup msti diteruskan...



pjg da jak komen mek..

mek doakan yg terbaik utk ktk...peace

pu3mas89 said...

syiorr deh cantek eh kata2 ktk ya..tersentuh meek baca.. p nang bena ba nak? semua dah ditentukan..

mek pun doa kan yang terbaek untuk ktk... ok?? TQ ~~

Wan_hazel said...

ok TQ wak..hahhaa...tsentuh indah jak...biasa jak ya..bok skit mek tunjuk bakat..hahahah

pu3mas89 said...

aceh, alu nggeh lok..... gigit bok tauk.. hahha

Wan_hazel said...

gg ktk tumpul boh jak nak ggt mek...hahaha

pu3mas89 said...

oitt gg mek ada besi ok... jgn pandang ku sbelah MATA !!!!!

LiFe KaMi said...

jadi budak tak payah byk pikir main jer,da besar mcm2 ade..lu pikir le sndiri..(nabil)

pu3mas89 said...

tau xpe.. jap ek tgh pk la nie.. adeh byk nye masalah...