IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)

Monday, July 26, 2010

Apa yang aku nak dalam hidup aku? Engkau boleh tolong aku tak?


OMG aku makin gemuk.. apa yang patut aku lakukan !!
pipi aku makin naik..
sekarang aku lebih suka pose ala2 muka ikan buntal,
bukan buat muka comel ok !
tapi aku sengaja.. gara2 xnak nampak pp aku macam kuih PAU..
so kalau orang tengok pic aku org akan cakap
" oo die kurus la.. pp die naik sebab die sengaja je buat memek muka mcm tue, nak comel la katakan "
tapi hakikat nye.. aku nak sembunyikan pp aku yang makin membengkak...
jadi aku lebih suka kalau semua orang berfikiran aku saja2 buat pp kembang !!
wakakaka, idea aku memang xboleh belah  ~!!~



Aku cuba berfikir. Apa yang aku kejar dalam hidup aku ini ?
Kau ada terfikir tak apa yang kau cuba kejar dalam kehidupan kau ?
Bila aku cuba tanya diri sendiri,aku rasa aku tak ada jawapan nak diberi pada diri sendiri selain mengejar pahala untuk di bawa ke akhirat kelak.
Kadang kadang aku tidak fahami,ada di antara kita termasuk diri aku yang tidak memahami apa yang dipelajari dalam masa 24 jam sehari semalam ni.Hanya menganggap setiap hari ini seperti hari yang biasa sahaja,membuang masa tanpa memahami apa yang dipelajari.Hingga membuatkan 24 jam itu seperti tiada makna.Kosong.
Kalau kita kira kira semua masa yang kita sudah hidup ni,dah banyak masa kita abaikan dan bazirkan tanpa mempelajari sesuatu yang boleh kita bawa ingat sampai ke mati.

Sejak belakangan ini..ada banyak benda yang aku pelajari.Benda yang membuatkan aku jadi lebih tabah.Eh bukan.Benda yang mebuatkan aku berazam ingin menjadi lebih tabah.

Tetapi,sebenarnya setiap 24 jam itu bukan hari yang biasa biasa sahaja.Hari,terus berganti.HAri,terus bergerak maju.Jarum jam akan selalu berputar dari kiri ke kanan tanpa henti melainkan kalau bateri habis.Begitu juga arah putaran bumi.Tidak mungkin dalam 24 jam sehari semalam itu tidak ada pelajaran yang bermakna dan berharga dalam hidup anda ?

Hidup ini sangat berharga.Kita patut bersyukur kerana kita manusia yang bertuah,masih diberi peluang untuk terus mencipta sejarah dan kenangan.

Tepuk dada,tanya minda !




MySpace

2 comments:

amira said...

kenapa konpius ka cik kak..
huhu.. we feel life like that..tapi kena go on, takpe.. teruskan hidup mcm bese then nnt pasti kamu jumpa apa yang kamu nak buat dlm hidup..

ikan buntalkah? kawal makan, minum dan tidur kamu...!

Hanya perlu double click saja!!<

pu3mas89 said...

TQ hakaQ miera !!
(cey, budget mude la kan ?? )

btw, kite dah jaga pun semua tue.. makan dah seibang, minum dah lebih 8 gelas air masak n tidur ade la sedikit tersasar.. wakakaka... so sape nak jawab !!