IF U DONT KNOW WHO I AM PLEASE DONT JUDGE ME
NOBODY IS PERFECT & I AM NOBODY
::: aku bukan PUTERI dari KAYANGAN tapi aku PUTERI dari bumi KENYALANG :::
(◕‿◕✿)
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 23, 2010

impian kita terkubur .

kami cuba untuk terbang ala ala burung tapi kami gagal..
kami coba untuk berdiri setanding model terkenal tapi kami jatuh..
kami coba untuk menggapai awan.. tapi kami tersungkur di bawah sinar rembulan...
jadi kami mahu jadi apa ???

Hidup adalah sesuatu yang susah untuk kita ramalkan atau pun rekakan.Semua orang punya misi untuk menuju kepada kejayaan atau kebahagiaan sebab setiap manusia mesti punya IMPIAN bukan.Ye ah,mana ada orang yang membuat misi untuk menuju kehancuran kegagalan kehampaan kekecewaan.Tapi,semua manusia tidak pernah renggang dengan kegagalan,lalu apakah impian hanyalah impian belaka?

Kadang kadang kita rasa dah penat seperti berlari 10 km tanpa berhenti mencangkung sebentar dan tanpa bantuan seteguk air sehingga membuatkan kita rasa macam nak putus harapan dan buang segala impian yang kita impikan.Aku pernah rasa macam tu.Rasa macam tu terbit bila aku dan kawan kawan seperjuangan Puisi dan Lagu menang nombor SATU peringkat daerah.Bila menang tu,kita orang rasa macam agak frust sikit.sikittt je.Ye ah,lepas ni kita orang kena bertungkus lumus nak dapatkan tempat untuk peringkat negeri pula.Sure ah agak membebankan.Lagi lagi cikgu Muzik memang manaruh harapan untuk kita orang menang semua.Oleh kerana nak menang sangat,kita orang kadang kadang terpaksa skip kelas pergi bilik muzik and berlatih.Waktu berlatih,memang stress ah.Memang waktu tu,macam macam aksi ada.Aksi di marah sampai kerusi kena tendang.Aksi air mata.Semua ada.Tu yang membuatkan aku rasa macam nak giveup sebab kalau kalah peringkat negeri,tak payah lah nak susah susah berlatih lagi untuk peringkat kebangsaan ke dunia ke.Ecewahh !

Tapi,fikiran berkata pada hati,kalau aku punya impian atau nak capai impian aku yang besar,mesti ah susah nak capai,akan banyak dugaan yang akan datang.Nama pun impian besaar kan ( tiba tiba teringat iklan yang 'dapat ikann besarr ! besarrr punyeeeee ! comel gilaa. haha) Takkan lah semudah tu je nak capai impian besar.Kau ingat sekali kau petik jari kau,terus turun kereta mini cooper dari langit? Kalau macam tu,memang aku relak relak goyang kaki atas katil ah kan.Tak payah nak kumpul duit.Lepas tu,bankrup ah kilang mini cooper laki aku.muahahha.Bagi aku kalau kita nak capai sesuatu tu,kita kena perlukan keberanian.Buat lelaki lelaki di luar sana,kalau you all nak propose someone yang kau suka gila,kau kena ah jadi gentleman sikit.Tak payah nak propose melalui Sistem Pesanan Ringkas.Kau pergi je terus jumpa face to face,Lamar terus.Baru ah rupa seperti lelaki Melayu Terakhir gitu.Btw,mak aku suka laki macam tu.kihkihkih.Dan jangan lupa bawa cincin.Kalau tak mampu bawa cincin,kau bawa je la something yang menandakan kau nak propose dia.Kau bawa berus gigi kesayangan kau and kasi perempuan tu pun takpa.Sure terharu sangat sampaikan perempuan tu frame kan berus gigi tu dan gantungkan dalam bilik atau snap gambar berus gigi tu dan letakkan di wallpaper Laptop atau phone.Menangis kau.

Kalau yang pasal mengalah tu,jangan mengalah.Kerana disini lah impian kita diuji,apakah kita masih tetap nak mempertahankan impian kita atau kita langsung nak buang jauh jauh semua impian yang kita angankan.Kebanyakkan orang terlalu cepay sangat nak melepaskan impiannya jauh jauh dan merasakan semua itu hanya membuang waktu sahaja.Pernah terjadi pada aku.See,aku mengaku tu.

Setiap orang punya definisi masing masing dalam mengertikan impian tetapi hanya sebagian orang tertentu yang masih tetap mati matian mempertahankan impiannya. Jawapan dan keputusan anda sangat bererti untuk masa depan anda.Tak ada maknanya kau nak upah robot Doraemon tu untuk buat masa depan kau.

Sayonara. Wa chow dulu.

Assalamualaikum.




MySpace

6 comments:

Era said...

dimana ada kemahuan, di situ ade jalan..

=)

Wan_hazel said...

kacak2...bagus..ada kata semangat..kadang ya dalam hidup tok,mek slalu jak fk lepas tok sini kmk akan dicampakkan....entah boleh x esok nya kmk bersemangat mcm ari tok..kdg ya bfk juak layak x kita bdri kat stok aritok,,impian ya entahlah sama da perlu ka sik...ya terpulang kat individu...

huhuhu...aoklah oo..mun suka ngn org ya gila2 face 2 face lah o...eh kita bila tek???hahaha kidding...

semangt chaiyok2

pu3mas said...

wah pandai nye die.. TQ cik nemo !!

pu3mas said...

ktk, iboh la guna word "dicampakkan" .. xbes ba word ya.. setiap orang kan dah di tentukan masa depan masing2 so kita cuba perlu usaha jak sekarang tok.. ok x ok???

sapa nak di face to face ya ka??? wakakaka...

Wan_hazel said...

hehhehe..aok lah o....hehehe..sapa nak di face 2 face ya ka???ahhaha

pu3mas said...

haaa yala tek.. sapa oo..